De laatste loodjes en een warm welkom

31 maart 2015 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Na heelwat geslapen te hebben op een bank inde restroom op het vliegveld van Taipei, weer in het vliegveld gestapt voor het laatste deel van mijn reis. Edfst 8 uur naar Brisbane en daarna nog 3 uurtjes naar Auckland. Op brisbane aangekomen moest ik eerst door de handbage check, super streng daaral. Alles uit mijn tas halen. Dan alles weer terug stoppen toen vroeg een mennerr of die nog een keer mocht checken op drugs. Met een stik door mijn tas een daarna dat in een apparaat. All clear, you can go. Op hel vliegveld Leuk geprast met een nieuw zeelandse  die op vakantie was gewedst in Tailand. Na een half uur mochten we het vliegtuig al weer in. De laatste 3 uur hehe. Heel veel turbelentie, maar veilig aangekomen. Op naar hhet volgende avontuur BAGAGE. Bij de bagage claim kwam mijn tas als eerst. Nu nog de douane voorbij en ik ben eindelijk in NZ. In het vliegtuig had ik al een formulier ingevuld, met allemaal belangrijke dingen, zoals waar ben je de laatste 30 dagen geweest. Heb je eten bij je. Heb je langer als 12 maanden in de gevangenis gezeten, ezv. Verrassend genoeg ging dat allemaal super  makkelijk. De douaniers deden helemaal niet moeilijk, met een uur was ik erdoor heen. En nu opzoek naar Susan en Willie. Ik dacht dat word vast een hele speurtocht (vliegveld is niks vergeleken met schiphol), maar nee ze stonden recht voor mijn neus. Direct een omhelzing en ze waren heel blij dat ik er eindelijk was. Bij hen thuis eerst heerlijk gegeten. Na 2 dagen alleen maar chicken rice was ik daar wel an toe. Daarna douchen en naar bed. (zo vertrokken). Volgende ochtend 30 maart om 6 uur al wakker, maar viel ook weer in slaap. Ik had vandaag het huis voor mij alleen. Susan en Willie waren aan het werk en de meiden naar school. Rond 10 uur nz tijd naar huis geskyped. Erg leuk om iedereen wer ff te zien. 'Savonds een nz simkaart gek8cht en toen zijn we uiteten geweest bij de sky tower. Daarna nog naar het middelpunt van Auckland gereden (heuvel in de stad). Prachtig uitzicht over de stad al die lichtjes. En wat is Auckland groot. Vandaag 31 maart al weer afscheid genomen van de familie en nu in de bus naar Hasting voor mij  eerste werkplek. Soms echt prachtig uitzicht. Het is hier zo groen en er zijn alleen maar heuvels. Echt prachtig. dat beloofd nog heel veel moois.

1. Oom Frenk van der Zee:
    31 maart 2015
    Keep on writing, Rebecca. 't Is leuk om te lezen!
  2. Alie Zantingh:
    31 maart 2015
    Mooi om je verhaal te lezen Rebecca, geniet ze en ben benieuwd naar de eerste groene foto's!!!!
  3. Marie-Louise de Koning:
    31 maart 2015
    Dat was tot nu toe een mooi verslag van een lange en gelukkig voorspoedige reis. Fijn dat je er nu bent.
    Ben benieuwd hoe Hastings je gaat bevallen.
    Laat maar eens mooie foto´s van die groene heuvels zien. En veel succes met het werk.
  4. Pa:
    31 maart 2015
    we zijn blij om te zien en horen dat je ervan geniet.
    Hou vol met schrijven is erg leuk om te lezen en misschien over een paar maand wel in het engels. Grapje. Ben benieuwd hoe de omgeving van Hastings eruit ziet dus stuur nog maar wat leuke foto's. Groet van pa en ma.
  5. Addy:
    31 maart 2015
    Hartstikke leuk Rebecca om je verhaal te lezen. Ben ook wel erg benieuwd naar foto's.
    Liefs uit Nederlands Zeeland.
    Hoeveel graden is het bij jou?
  6. Roelof Koops:
    31 maart 2015
    Leuk om ons via deze weg een beetje mee te laten genieten van je belevenissen.
    Groet en veel plezier.
  7. BMST:
    Lieve Rebecca,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen! Zo genieten we op afstand met je mee :-)
    Vanaf je vertrek uit Zwolle is je avontuur direct begonnen, met alle chaos door de stroomstoring. We waren erg blij om je ondanks alle chaos nog uitgezwaaid te kunnen hebben op Schiphol.
    Als je dit leest ben je aangekomen bij het fruitteelt bedrijf. Ben benieuwd hoe het daar is! Dat lezen we wel in je volgende blog.
    Liefs! BMST
  8. José:
    31 maart 2015
    Je beschrijft je belevenissen hartstikke goed: ik reis zo met je mee! Blijven schrijven, hoor! Je jaar "abroad" moet nog beginnen, maar er is al zoveel gebeurd nu.
    Groetjes,
    José.
  9. Arie en janneke:
    31 maart 2015
    Lieve Rebecca, Ja nu je blog wel ontvangen. Wat een stress voordat je uiteindelijk kon vliegen. Wat een warm welkom en fijn dat je daar hebt geslapen en nu op weg naar je eerste baan. Spannend. Wat zijn we trots op je. Lieve groeten Arie en Janneke
  10. Bertha:
    1 april 2015
    Wat leuk om te lezen allemaal Rebecca! Zo genieten wij op afstand ook een beetje mee. Kreeg nog een leuke mail van Susan. Ze schreef dat je engels "very good" was ! Hoe is het in Hastings ?
  11. Tante Mariëtte:
    1 april 2015
    Hoi Rebecca, Leuk om zo je reisverslag te lezen, over je belevenissen en ervaringen. Mocht je toch geen werk vinden, dan ben je nu al schrijfster in notendop. Ik zie uit naar je volgend verslag. Een mooie reis verder toegewenst en fijn dat het allemaal zo goed verloopt!
  12. Anneke Wijermars:
    29 april 2015
    Rebecca, ik kreeg jouw gegevens van je vader Steffan. Zing/speel met hem in ZMT te Zwolle. Ben zelf Nieuw Zeelandse dus super geinteresseerd in jouw belevenissen. Zelf met zoon Bjorn (hij kent jouw zus) in 2013 maand door NZ getrokken met camper. Hou ons op de hoogte. We blijven je volgen.