De weg naar Nieuw Zeeland

28 maart 2015 - Taipei, Taiwan

Gister 27 maart op tijd opstaan. 9 uur willen we eigenlijk wel wegrijden. Afscheid nemen van de buren, hondje wegbrengen en reiden maar. Gelukkig is mijn pa zo slim geweest om te kijken of er misschien ook file stond. En of dat er stond. Groot ongeluk gebeurd op de A1 bij Amsterdam (precies waar wij langs moesten). Al 13 km file en hij werd steeds langer en langer. Dan maar omrijden via Utrecht (dit ging heel makkelijk).

Eenmaal aangekomen op Schiphol. EEN GROTE GAOS!!! Lichten, liften, bagagebanden, treinen. Alles lag eruit. Oorzaak stroomstoring!!!! Snel uitzwaaicommite gebeld waar ze waren. Vast op station Utrecht (stroomstoring). Zij met een taxie naar Schilhol geracet, wij (pa, ma en ik) in de rij nog ff een Starbucks koffie halen. 15 min voordat ik door de douane moest komen ze daar aan hoor. Thijn rent in mijn armen, Stian komt erachteraan trots hun tataoe laten zien.

En dan begint het hoor de tranen rollen ondertussen over mijn wangen. Van allemaal een grote dikke knuffel gekregen, lieve woorden dat ze mij stoer vinden dat we elkaar spreken of skipe en dat ze mij heel erg gaan missen. Nou ik jullie ook hoor. Met wazige ogen naar de douane. Vraagt de douanier waar ik naartoe ga, ik zeg naar Nieuw Zeeland voor een jaar. Hij antwoord daar weer op nou dat is toch leuk. Ik: Ja maar familie he die ga je altijd wel missen. Hij: nou ga dan maar snel, veel plezier, ik let hier wel een beetje op, ga jij maar genieten.

Op naar de Gate. Eindje lopen maar ja het is Schiphol he. Bij de gate aangekomen staat er China Airline vertrekt van een andere gate (helemaal aan de andere kant). Achje nu kan ik nog ff lopen straks 11 uur stil zitten. Vliegtuig vertrekt uiteindelijk met 1 uur en 40 min vertraging (stroomstoring). In de lucht zonsondergang en zonsopkomst gezien. In Bangkok vliegtuig uit en dan 1 km lopen naar de handbagage check, weer 1 km terug om in het zelfde vliegtuig weer in te stappen. Nu in Taipai wachten op vliegtuig naar Brisbane en Auckland.

1. Mathijs & Kyra:
    Heeee lieve zus,
    Fantastisch om te horen dat je al veilig daar in het oosten bent aangekomen.. Fijne reis verder!
    Liefs je grote broer
  2. Oom Frenk van der Zee:
    28 maart 2015
    Hoi Rebecca, leuk om te lezen. Niet over "de vertrekproblemen", maar wel dat je met een gerust hart Nederland kan verlaten voor een jaar en dat je nu ik dit schrijf wellicht al in Nw Zeeland bent aangekomen. Groet en tot lezens!
  3. Kyra:
    Hee lieve Rebecc,
    Wat leuk om nu al een verhaal van je te lezen. Na wat stress van jouw uitzwaai comité waren we gelukkig nog op tijd om je nog een dikke knuf te geven! Wel gek dat je nu helemaal aan de andere kant zit! succes nog even en hopelijk niet teveel last van het tijdsverschil! :P

Doeeeeei !
    Liefs je grote schoonzus
  4. Alie Zantingh:
    28 maart 2015
    Hoi hoi, al " down under" maar dan een land er net naast??? Ik hoop voor je van wel. Leuk dat je zo snel al even op je blog schrijft. Spannend hoor allemaal maar " have fun"!!!
  5. Els visser:
    28 maart 2015
    Na de knuffel gisteren in de wayerkamp is het wel heel bijzonder dat je nu al zooooooooooo ver weg bent.
    Veel liefs je buur
  6. José:
    28 maart 2015
    Hé globetrotter, Je grote reis begon al goed met spannende dingen. Hier in Nederland denk je: alles is geregeld, wat kan er nog mis gaan? Nou, je hebt het ondervonden en het was toch ook wel kicken? Ik blijf je volgen, ook in gedachten. Zo'n gek idee dat wij hier rustig ons leventje leiden en dat jij voor zulke interessante uitdagingen staat. Toi, toi, toi.
    Groetjes,
    José.
  7. Pa:
    29 maart 2015
    Wat fijn om je vanmorgen gesproken te hebben en dat het goed met je gaat. Ik hoop dat je lekker zult slapen en een goed jaar tegemoet gaat.
    Je bent geen moment uit mijn gedachten. Dikke kus.
  8. Jaap Zantingh:
    29 maart 2015
    Hallo Rebecca,
    Wat een verre reis, met enige vertraging in het kleine Nederland. Maar je bent er, vanuit Hgv. veel plezier en geniet ervan.
    P.S. stuur een beetje mooi weer naar Holland.
  9. Tante Mariëtte:
    31 maart 2015
    Hoi Lieve meid, Ik volg je verhaal, via, via en nu lees ik ook je belevenissen. Fijn dat je zo snel van je laat horen. Inmiddels al in New Sealand aangekomen en mogelijk bij je eerste werkadres?
    Rebecca heel veel liefs en vele bijzondere ervaringen toegewenst. Een knuffel van mij tante Mariëtte