Met stray over het zuider eiland!!! Deel 1 Nelson

16 november 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Na een kwartier wachten kwam de bus aan. Een jonge vrolijke en energieke busshauffeur sprong uit de bus om gauw de bagage te laden want we waren achter op schema. Na dat alles in re bagage ruimte was gepropt gingen we opweg naar Kaikoura. Hier aangekomen wat mensen afgedopt bij de activiteiten die zij zouden doen. Toen zijn we naar ons hostel gegaan om in te checken. Hierna zijn we met de rest die graag wouden wandelen naar de zeehonden colonie gegaan. Ze lagen hier gewoon op de parkeerplaats en leken helemaal geen last te hebben van de mensen om hun heen. Van hier was het een uurtje terug lopen naaar het hostel. Super mooi langs de zee met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. In de avond hebben we allemaal verschillende spelletjes gedaan. Dit was een super eerste dag met Stray. Next day vroeg uit de veren om onze weg te vervolgen naar Picton. Eerst nog een stop gemaakt bij de andere zeehonden colonie, waar een kleintje zijn moeder kwijt was en zo hard aan het huilen was dat je oren  er pijn van deden zo naar geluid. Maar goed uiteindelijk zat moeder gewoon een maar meter verder op. Hierna onze weg vervolgd naar Picton. Hier afscheid genomen van de meeste reizigers. Die gingen terug naar het noorder eiland om hun tocht daar voort te zetten. Ik samen met nog 4 andere reizigers hebben de nacht doorgebracht in een super goed hostel voor heel weinig. Er was een jacuzzi, free bikes, en appel crumbel in de avond!!!

De volgende dag zouden we om 11 uur vertrekken naar Nelson. Dit liep een beetje anders. De ferry was heel laat in Wellington waardoor de buschauffeur en travelers moesten wachten, waardoor  wij ook moesten wachten. Uiteindelijk werden we om 2 uur opgehaald. Toen we eindelijk opweg waren hebben we een super mooie tocht gemaakt naar Nelson. Hier ben ik afgestapt. Wederom zat ik weer in een perfect hostel, met zwembad, jacuzzi, verse groente soep in de avond. Top!!!!! Ik had anderhalve dag om Nelson te verkennen. Ik heb een bike gehuurd en ben de hoogte punten van Nelson langsgegaan. Eerst het Museum, klein maar fijn. Veel informatie over het ontstaan over Nelson en de Eerst wereld oorlog. Hierna na een prachtige kerk met een open toren. De orgel werd bespeeld, de glas in lood ramen waren super mooi en vertelden allemaal een verhaal. Als je een beetje er wat van weet kon je precies zeggen waar het over ging. Het mooie van de kerk was dat die op een heuvel gebouwd is en dan heb je super mooi uitzicht over een gedeelte van de stad. Hierna ben ik naar het Oudste straatje van NZ gefietst. Niet heel erg bijzonder. Ja je kunt zien dat de huizen oud zijn. In het hoog seizoen schijnt het super leuk te zijn met terrasjes, maar nu was alles dicht. Hierna mijn weg vervolgt naar een glasblaas atelier en juwelier waar de meest bekende ring gemaakt is. Namelijk de ring die gebruikt word in de Lord of de Rings en de Hobbit films. Na een broodje gegeten te hebben bij de lokale bakker ben ik weer op de fiets gesprongen om op weg te gaan naar het middelpunt van NZ. Onder aan de heuvel aangekomen fiets op slot gezet en naar een uur naar boven gelopen. Op de top het je een prachtig uitzicht over de stad BEAUTIFUL!!!!!!! Na een halfuurtje in de zon te hebben gezeten weer naar beneden gewandeld. Toen ik beneden was kwam ik erachter dat het grasveld waar ik toen over heen keek een hele bijzondere plek is voor NZ. Hier is namelijk ooit de eerste rugby game in NZ gespeeld. Van hier ben ik weer naar het hostel gefietst. Lekker soep met brood gegeten en daarna een duik genomen in het zwembad. Dat was een leuke en actieve dag. De volgende dag zou de bus om 11 uur komen, maar ik werd om 9 uur gebeld dat de ferry wederom te laat in Wellington was zodat de bus pas om 4 uur in Nelson kon zijn. Nou dat maakt ook niet uit dan kan ik nog gewoon ff lekker in de stad rondzwerven. Uiteindelijk was de bus er om 3:30pm en heb ik mijn tocht vervolgt naar Marahu (Abal Tasman NP).

1. Marie-Louise de Koning:
    Dag Rebecca,
    Fijn om te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt.
    Je zult straks wel moeite hebben om weer gewoon Nederlands te praten. Er lijkt niets meer over van dat meisje dat veel moeite had met de Engelse taal. Knap hoor!
    Nog veel plezier.

groetjes,

Marie-Louise
  2. Bertha:
    16 november 2015
    Dat klinkt heel goed allemaal Rebecca. Abel Tasman vond ik prachtig. Ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal!
  3. Arie en janneke:
    16 november 2015
    Lieve Rebecca, Opnieuw een mooie tocht zoals we kunnen lezen. Ja en dan al die Engelse woorden er tussen door. je "verengelst" bijna helemaal, prima hoor, als je de hele dag niet anders hoort.
    Wat wordt de volgende bestemming? Wat fijn dat je zulke heerlijke hostels met jacuzzi hebt. Tot het volgende reisverhaal. Lieve groeten Arie en Janneke
  4. Annemiek:
    18 november 2015
    Klinkt wel luxe Rebecca, toen ik daar was in 1997 was het leven in de hostels niet zo hoor ! Ben benieuwd hoe je Abel Tasman vindt. Niet te snel gaan hoor, ga je nog naar de Marlborough Sounds ? Ook zo mooi, al die eilandjes... Geniet en wat knap dat je zoveel in je uppie doet. Hier is het koud en het stormt in Zeeland. Lieve groetjes van ons, Annemiek